Lärande Grundskola Falun avvecklas till sommaren 2024

Vill du veta mer om utbildningen och få inbjudan till kommande aktiviteter?

PRAO med Team 8

27 februari 2023

PRAO (eller praktisk arbetslivsorientering som det egentligen heter) är en möjlighet för eleverna att få att testa på yrkeslivet redan under grundskoletiden. Under vecka 8 var våra elever i team 8 ute på en veckas PRAO på flera lokala företag och arbetsplatser.

PRAO med Team 8

Eleverna i team 8 fick prova på arbetslivet ute på ett trettiotal företag i Falun och runt om i kranskommunerna. Bland företagen fanns allt från matbutiker, detaljhandel, myndigheter och skolor till bensinmackar, restauranger och vård och omsorg.

Det är lite extra roligt att så många lokala företag tar emot våra elever och att flera av dem har gjort det i många år. Bland de lokala företagen hittar vi bland annat Sport Ewa, Meiko, Gjuthuset, Sundborns pizzeria, Göranssons färg och Musikkonservatoriet.

Vi hoppas att eleverna haft en roligt och lärorik vecka och att de fått lite inspiration inför nästa års gymnasieval.

På Gjuthuset fick lärarna avnjuta två goda smörgåsar gjorda av vår elev.
Ett snöigt Falu ridklubb
Konditori i semlatider