För vårdnadshavare

Hej vårdnadshavare och välkommen till oss på Lärande Grundskola!

Syftet med det här innehållet är att skapa trygghet för dig som vårdnadshavare. Ditt barns skolgång kommer präglas mycket av samarbete och för att skapa de bästa förutsättningarna för våra elevers kunskapsmässiga och personliga utveckling är det också viktigt att vi – du som vårdnadshavare, eleven själv och vi som finns på skolan, arbetar tillsammans. Som vårdnadshavare kan du förvänta dig att vi informerar er kring viktiga frågor som rör ditt/dina barns trygghet och skolgång. Vi förväntar oss att du som vårdnadshavare följer ditt barns lärande, tar del av information och kommunicerar genom de kanaler som finns beskrivna på den här sidan.

Vi är glada över att du valt oss och ser fram emot att lära känna både ditt barn och dig. Vi ska göra vårt yttersta för att ge ditt barn de bästa förutsättningarna att utvecklas och lyckas hos oss!

Så funkar vår app Lärande Skola

För att underlätta kommunikationen har vi på Lärande tagit fram en egen app – Lärande Skola. Genom appen kan du kommunicera direkt med oss på skolan och hitta den information du behöver för att följa ditt eller dina barns lärande. Här hittar du även information om schema, får återkoppling på uppgifter för ditt/dina barn, samt att du kan lämna frånvaro- och sjukanmälan m.m. En pushnotis skickas ut till din mobil och uppmärksammar dig när det finns ny information att ta del av.

Ladda ner appen genom länkarna nedan och logga in med hjälp av mobilt BankID.

Så kommer du åt vår lärplattform via datorn

Canvas är Lärande Grudskolas lärplattform, navet för att leda och följa varje elevs lärande. Här kan vi alla som finns runt ditt/dina barn gemensamt stötta och coacha dem på bästa sätt. Oavsett om du använder dator eller app i telefonen så kommer du mötas av samma startsida, som vi valt att kalla Idagsidan. Webbversionen av Canvas är det bästa alternativet för de tillfällen då du vill djupdyka i ditt barns skolgång genom att ta del av kursinnehållet eller annat som gör det lättare att stötta ditt barns lärande.

I webbversionen finns en vänstermeny med bland annat alternativet “översikt” där du och ditt barn får en översiktsvy över planeringen för de uppdrag och ämnen som ingår under läsåret. Under “kalender” ser du uppgifter och andra viktiga kalenderhändelser som rör ditt barns skolgång.

Så kommer du igång

1. Inloggning via datorn görs genom login.larandegrundskola.se