Södra

Öppna videospelaren

Välkommen till Lärande Södra

Vill ni börja hos oss?

Vad roligt att du är intresserad av vår skola. Välkommen att ställa ditt barn i kö till Södra.

Köanmälan

Välkommen till Lärande Södra

Lärande Södra är skolan nära skogen. Ni hittar oss i Vrinnevipark, Sprängstensgatan 1. Sedan HT24 har vi alla årskurser från F-9 samt fritidshem för F-6. I huset ryms all vår verksamhet - här finns en fullstor idrottshall, hemkunskapssal, slöjdsalar, NO-sal, musikstudio, bildsal, bibliotek och matsal. Vi har även skolkök på plats i huset, där vår goda och omtyckta mat lagas. Kommunikationerna till oss är goda - både med buss, bil, cykel och till fots.

Receptionen är navet och det första som möter våra elever och vårdnadshavare som kommer till våra Lärande Grundskolor. Här finns alltid en vuxen som möter ditt barn, svarar i telefonen, arbetar med administration och hjälper till på andra sätt när det behövs.

Vi har ett team engagerade medarbetare som skapar trygghet och motiverar eleverna i sin lärprocess. Varje dag.