Välkommen till Vik som snart blir Vira

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Vill du börja hos oss? Här kan du ställa dig i kö till Vik.

Välkommen till Vik som snart blir Vira

Vi är mycket glada och förväntansfulla över att få berätta att det nu är klart att Lärande grundskola Vira blir en F-9 skola. I augusti 2024 öppnar Lärande Grundskola Vira i en ny toppmodern skolbyggnad och med en fantastisk skolgård. Skolan kommer att växa succesivt med start för årskurs 6 hösten 2024. År 2027 är skolan fullt utbyggd till en F-9 skola.

Elias Merei

Biträdande rektor

Intresserade vårdnadshavare välkomnas att ställa sitt barn i kö och registrera sin ansökan.

Registrera din ansökan via denna länk:

Ansökan till Lärande Grundskola Vik (Vira)

Läs mer om flytten här!

Lärande Grundskola Vik tar klivet in i toppmodern skolbyggnad hösten 2024.

Lärande Grundskola Vik är idag en F-5 skola som är belägen på Viravägen 4 i Upplands Väsby. Här jobbar vi i starka team som jobbar med eleverna hela dagen. Vi har vackra grönområden angränsande till skolan som bjuder in till undervisning utomhus. Till hösten 2024 flyttar vi in i vår nybyggda lokal Vira. Nya skolan kommer bjuda på fräscha och rymliga lokaler samt ett eget tillagningskök.

När vi flyttade till Upplands Väsby fick jag tips om att Lärande Grundskola Vik var en bra skola – och det stämmer. Det blev faktiskt ännu bättre än jag trodde!

Vårdnadshavare till elev i team 5