Lärande Grundskola Falun avvecklas till sommaren 2024

Intresseanmälan

Vill du veta mer om utbildningen och få inbjudan till kommande aktiviteter?

Ställ dig i kö

Invigning - Lärande grundskola Falun

9 februari 2023

I höstas bytte vi namn från Erlaskolan till Lärande grundskola Falun och idag var det äntligen dags för invigning!

Invigning - Lärande grundskola Falun

Närvarande på invigningen var inte bara personal och elever, utan även samarbetspartners hade bjudits in till firandet. Inför invigningen hade flera elever hjälpts åt med att skapa feststämning och pyntat skolan med ballonger.

När klockan slog 14 klev rektor Simon fram och hälsade alla välkomna med ett rektorstal. Därefter tog lärare och elever över scenen och bjöd skolan på ett mycket uppskattat musikframträdande! Invigningen avrundades med att alla team återvände till sina hemklassrum där lärare och mentorer förberett saft och tårta!

Rektor Simon håller tal.
Naturligtvis klippte vi även band!
Förutom tal och fika bjöds det även på musik av lärare och elever.
Fina rollups med våra hörnstenar meningsfullt lärande, inspirerande lärmiljö och närvarande lärare!