Lärande Grundskola Falun avvecklas till sommaren 2024

Intresseanmälan

Vill du veta mer om utbildningen och få inbjudan till kommande aktiviteter?

Ställ dig i kö

Vi välkomnar vår nya lärare Glenn Rothén!

15 februari 2023
Vi välkomnar vår nya lärare Glenn Rothén!

Hej!

Jag heter Glenn Rothén, är 31 år gammal och bor i Borlänge med min fru, vår dotter som är nästan 3 år gammal och en liten hund. Jag kommer undervisa i matematik och NO.

Jag är uppvuxen i ett litet samhälle i Småland som heter Gislaved. Efter att jag tagit studenten flyttade jag till Linköping för att studera. Under studietiden passade jag på att, förutom att läsa till lärare, prova på lite andra jobb (som att arbeta på restaurang och med trädgårdsskötsel) och jag var väldigt aktiv i olika studentföreningar. Jag tjuvstartade arbetet som lärare redan innan studierna var klara men har arbetat som lärare på heltid sedan 2018. Jag började då som lärare i en stad som heter Nässjö i Småland, men 2021 flyttade jag och familjen upp till Dalarna då min fru fick jobb här. Jag har jobbat som lärare i Borlänge sedan dess, men jag tyckte att det lät så spännande att jobba hos er och tycker det ska bli jätteroligt att få jobba här!

Utanför arbetet som lärare så ägnar jag mig åt att umgås med familjen och olika former av träning och friluftsliv. Jag spenderar gärna en stor del av dagen i skogen, och är väldigt aktiv med distanslöpning fram till snön kommer, då jag byter löparskorna mot skidor istället.

Det ska bli så spännande att få lära känna er alla!

Hälsningar

Glenn Rothén