Lärande Grundskola Falun avvecklas till sommaren 2024

Vill du veta mer om utbildningen och få inbjudan till kommande aktiviteter?

Vi välkomnar vår nya kurator Anna Wikbladh Granath

30 januari 2023
Vi välkomnar vår nya kurator Anna Wikbladh Granath

Hej!

Jag heter Anna Wikbladh Granath och är kurator på Lärande Grundskola Falun. Jag är beteendevetare och har förutom en kandidatexamen i sociologi en YH utbildning som skötare inom psykiatri.

Jag bor i centrala Falun tillsammans med min man och våra tre barn samt en liten hund. På fritiden promenerar eller cyklar jag gärna. Då alla våra barn spelar fotboll, så tillbringar jag också en del tid på sidan av fotbollsplanen.

Under min studietid arbetade jag på ett HBV hem samt på ett kommunalt LSS boende. Jag har därefter tjänstgjort som biträdande verksamhetschef på ett HVB hem och arbetat som rådgivare inom socialtjänsten. Vår familj har också under många år haft uppdrag som familjehem.

Jag ser mycket fram emot att lära känna mina nya kollegor och alla ungdomar på skolan.