Lärande Grundskola Falun avvecklas till sommaren 2024

Vill du veta mer om utbildningen och få inbjudan till kommande aktiviteter?

Vi välkomnar vår nya rektor Simon Forslund!

30 januari 2023
Vi välkomnar vår nya rektor Simon Forslund!

Hej.

Jag heter Simon Forslund och är ny rektor på Lärande grundskola Falun. Jag är lärare i grunden och har min legitimation i religionskunskap och idrott och hälsa i årskurs 4-9 samt gymnasium. Jag har arbetat som rektor i 10 år, då främst på högstadiet och gymnasiet. Min rektorsexamen tog jag 2016.

Jag bor i Sandviken tillsammans med min fru och våra tre barn. När jag inte jobbar är jag gärna ute på sjön och ägnar mig främst åt fiske, men åker gärna båt med familjen med mycket sol och bad. Jag är även aktiv inom ungdomsidrott som ledare både inom fotboll och bandy. Tränar även gärna själv både mountainbike och padel.

Hoppas på ett gott samarbete med er alla som har en koppling till Erlaskolan och Lärande förskolor och grundskolor.